Backbone Tunneltechnische installatie Roer- en Swalmentunnel A73

Heel verhaal over het project, hoeveel kilometer glas, switches, LFV's ondersteund, DVM etc.

Meer over het project

Dijkmonitoring

Onze dijken zorgen voor droge voeten. De Waterschappen en Rijkswaterstaat zijn verantwoordelijk voor de bewaking van de kwaliteit van de dijken. Van oudsher vind deze bewaking plaats door visuele inspectie en de interpretatie van statische data waarmee herberekeningen worden uitgevoerd. Wij ontwikkelden een sensor waarmee over de lengte van de dijk op elke meter de waterspanning en vervorming van de grond wordt gemeten. Hiermee kan de dijk realtime in de gaten worden gehouden.

Kraanbaan monitoring

Dit systeem stelt de klant in staat haar asset management op de kademuren verder te ontwikkelen door metingen aan de kraanbanen. Dit systeem verzamelt data over de actuele belastingen, waarmee levensduuranalyses kunnen worden uitgevoerd en operatien geoptimaliseerd.

Het systeem meet de compressie van de spoorstaaf als gevolg van de belasting van de kraan. Het Havenbedrijf en/of de containerterminal kan vervolgens met haar team van data-analisten aan de hand van data berekenen wat dit betekent voor de levensduur van de kraanbaan en kademuur. Vanuit die analyse volgt welke invloed dit heeft op nieuw te bouwen kademuren. Terminal operators kunnen aan de hand van de data operations optimaliseren, door te sturen op werkelijke belastingen in plaats van stilleggen van operations op basis van statische bepalingen. Voor zover dit nog niet wordt gemeten kan op basis van dit voorgestelde systeem ook de actuele bezetting van de kraanbaan worden gemeten (waar bevinden de kranen zich en welke belasting oefenen deze uit). Wanneer deze metingen over een langere duur worden uitgevoerd is de degradatie van de bemeten constructie/infrastructuur over tijd in beeld te brengen.

Rik Nap

Commercieel Manager

"Wilt u weten wat Compass u te bieden heeft? Neem contact met ons op."

Brugmonitoring

Wanneer zal de brug instorten? Kan hij nog al het verkeer aan dat eroverheen gaat? Er komt volgend jaar een groot windmolenpark bij, hoe zal dat de resterende levensduur beïnvloeden? Wat is het optimale onderhoudsplan?
br> We zijn gezegend met een dicht infrastructuurnetwerk in Nederland. Deze constructies zijn ooit ontworpen en gebouwd op basis van aannames over materiaaleigenschappen en verkeersomstandigheden die destijds passend waren.

Maar de moderne tijd laat een toenemende verkeersintensiteit zien. Zwaardere voertuigen die sneller en dichter bij elkaar rijden. In combinatie met onzekerheden in het gedrag van materialen resulteert dit in een ongekende werkdruk voor de komende jaren. Dit vraagt om technologische doorbraken in de manier waarop we de vervanging en het onderhoud van deze grote infrastructuren benaderen.

Lees meer over onze aanpak!

Slimme mixers

Onze partner Jongia mixing is al meer dan 100jaar expert op het gebied van mixen en roeren van producten, van slagroom tot rioolwater. Gedreven door ondernemerschap en de wil om steeds te verbeteren is het Liquidz programma gestart. Met diverse sensoren en technieken is het mixproces onder de loupe genomen.

Wij ontwikkelden voor hen een meetbuis, een verlengde flens, waarmee de stuwkracht en de torsie als gevolg van de kracht van de motor in samenspel met het roerwerk zichtbaar wordt gemaakt.

toevoegen: link naar uitgewerkte casus Jongia